kad atm patah

dari kecik sampai la sekarang, masalahnya sama ja..
asal simpan kad atm dalam wallet, mesti patah!!
asal patah, mesti kad atm simpan dalam wallet!!
asal wallet, mesti simpan kad atm dalam patah!!


kawan pun dah buntu. dah macam2 'kalau' dalam kepala ni;

1- kalau puncanya wallet cap ayam, xikut spec poket2nya..dah beli wallet yang mahal

2- kalau puncanya kad byk sgt,rasanya ada 6 7 keping ja lepas ++ dgn mykad,lesen, etc

3- kalau puncanya duit byk sgt,2 30 hinggit ja dalam tu

5- kalau puncanya kad atm takde kualiti, xpernah terpikir pun


segan rasanya nak keluarkan mykad kalau diminta.
maklum la mykad pun patah gak.huhuu..



macamana nak selamatkan kad atm dan lain - lain kad daripada patah??
Jom sama-sama kita fikirkan..

10 comments:

  1. senang je takyah apply atm kad dan jadi lah PATI maka tiada mykad usah risau kalau patah ekeke..

    BalasPadam
  2. ala. selalu patah ye....cian...
    bak cni la tlg pege..jgn lupa bg no pin skali...dijamin
    selamat kad tu

    BalasPadam
  3. Dookie : tak risau patah tapi risau kena tangkap.hehee..
    missyida : lepas tu saya wat repot polis. kamu masuk lokap. dalam akaun ada nilai min ja RM10.hohoo..

    tringat ic kaler biru zaman2 dulu..
    ada sape2 simpan lagi tak.

    BalasPadam
  4. mung pakai beg sendeng ore tino la sene....hahahahahaha....

    BalasPadam
  5. lepas pikir3 dan pikir3 lagi..
    baru aku tahu, sbbnya aku suka simpan resit atm.hahaa..

    BalasPadam
  6. kot suke letak wallet kat blkg poket suar kot..tu yg cepat patah klu duduk..x nak patah sng aje..ganti wallet dgn handbag..wakaka!!

    BalasPadam
  7. tu la pasal, sekarang sampai opis ja.terus masukkan wallet dalam drawer.huhuu..

    BalasPadam
  8. anak jaman sekarang memang sudah pada canggih-canggih....sophisticated...

    BalasPadam
  9. la..senang aje, lain kali suruh jpn buat mykad bentuk loket senang gantung kat leher. hehehe.

    BalasPadam

Thanks for your comment.