Cakap bohong sabotaj usaha kerajaan kekang penularan wabak covid-19

Dari tajuk entri sudah jelas apa yang saya mahu sampaikan. Ya, cakap bohong sabotaj usaha kerajaan kekang penularan wabak covid-19. Sudah lama saya pendamkan isu ini namun kebelakangan ni kelihatan tiada perubahan malah kelihatan semakin menjadi-jadi. Jadi saya suarakan di sini dengan harapan kita mendapat kebaikan bersama.

Kita tahu bohong ni satu perbuatan yang tidak baik. Bercakap bohong tu menipu la kawan. Huhuu..

Bohong adalah pernyataan yang salah dibuat oleh seseorang dengan tujuan pendengar percaya. Garis antara kebohongan dan kebenaran sangatlah tipis. Pada sebuah kebohongan ada pula unsur kesengajaan. Yang ni wikipedia yang cakap.
Pautan : https://id.wikipedia.org/wiki/Bohong

Kita telah melalui fasa kedua tempoh kawalan pergerakan (PKP). dari pagi semalam tular melalui whatsapp group berkenaan fasa-fasa PKP yang boleh dikatakan lebih kepada teori.
Saya tidak berminat untuk berkongsi kerana dibimbangi akan menimbulkan panik. Tapi sekadar perkongsian, berkemungkinan besar akan ada beberapa fasa lagi dan ini tidak mustahil akan berlaku. Kenapa??
Sikap berbohong!!



Dikatakan screenshoot ini ditujukan oleh salah seorang staf hospital yang sudah tidak dapat membendung amarah ekoran sikap orang yang pergi mendapatkan rawatan di hospital. Anda dapat mesej yang mahu disampaikan??
Bila anda sudah terlalu penat mental dan fizikal..jelas emosi beliau cukup terganggu.
Mesejnya sangat jelas, bercakap benar!!

Jelas kegagalan memberikan maklumat yang benar semasa mendapatkan rawatan bukan hanya memberi risiko kepada pesakit-pesakit lain di hospital dan staf hospital. Malah lebih teruk keluarga mereka turut berisiko terjangkit. 




Berikut adalah perkongsian dari seorang insan yang amat terkesan disebabkan oleh sikap mementingkan diri sendiri dan tidak mengikut peraturan yang ditetapkan oleh pihak kerajaan.





Semoga mesej ini sampai kepada seluruh rakyat Malaysia dan diharap akan berlaku perubahan ke arah lebih baik.

0 comments:

Catat Komen

Thanks for your comment.